Mellan himmel och jord

2015-10-05
22:16:00

Hej, det var länge sen!
4 månader sen sist jag bloggade och jag har ändå ett stadigt snitt på 4 besökare per dag. Vilka det än är som konstant väntar på att jag ska skriva igen kan jag nu glädja med ett inlägg :) Det har hänt mycket sen sist men det tänker jag inte ens gå in på, dock händer det ännu mer för tillfället. Igår åkte jag och Tobbe upp tillsammans till det hus som Tobbe i veckorna numer bor i, för här ska även jag bo i 11 veckor framöver. Jag började nämligen i dag min praktik som är en del av det sista året på KSM och universitetet. Den har jag valt att lägga på en marknadsorganisation inom hotell- och besöksnäringen och närmre bestämt landade det på Countryside Hotels. Det är en hotellkedja med slott och herrgårdar som medlemshotell och kontoret ligger i Täby, Viggebyholms hamn. Jag dokumenterar hela mitt kandidatår och främst praktikperioden på en annan blogg, vilket innebär att jag kanske inte kommer att skriva på den här alls så mycket under året. Vill ni läsa den andra, som främst egentligen är till för min egen reflekterande skull och för att i slutet av året visa upp vad jag gjort under året för nästa omgång kandidater så hittar ni den på En kandidats dagbok. Där kommer även under hösten komma ut en enkät inför min och Josefins C-uppsats som ni väldigt gärna får besvara! Uppsatsen kommer att handla om gerillamarknadsföring.
 
Huset jag nämde då? Ja, det ligger i ett av de flådigaste områdena i Djursholm, mitt emot villan Tobbe renoverar och det är vår beställare som äger huset. Han köpte det i somras och Tobbe flyttade in här för någon månad sedan. Eventuellt kommer de att börja äta sina luncher här och kanske kommer två andra flytta in, annars är det bara Tobbes rum och ett stort mötesbord som kommer att nyttjas någon gång i månaden. Ganska tomt med andra ord! 280 kvm i två våningar, nästan så man får klaustrofobi bara av att komma hem till vårt lilla torp. Mitt uppdrag blir i alla fall att fixa upp lite gardiner, mattor, lampor, tavlor och möbler här för det ekar av tomhet. Så har ni något som skräpar så skänk det gärna till en fattig Djursholms-bo :) Förutom vi bor även den största delen av Sveriges kändiselit, en hel del ambassadörer och även lite kungliga släktingar häromkring. Idag tog jag en kvällspromenad men inte en enda brevlåda har namnet på, säger det något om de som bor där?
 
 
Tornet tillhör "renoveringsobjektet".
 
Straxt utanför dörren.
 
Vårt andra hem.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: