Mellan himmel och jord

2013-12-17
14:17:00

Ny födelsedagstradition
Ja, då var det återigen ett faktum. Tiden varken stannar eller går bakåt ibland, utan varje år blir man bara äldre och äldre. Ganska naturligt kanske? Jag är inte mycket för att fira min födelsedag längre, och man träffar ju ändå familj mycket i december, men efter att ha skapat en ny tradition i år kan jag redan längta till nästa år. När jag fyllde år när jag var liten var det ett stående inslag att alla kusiner gick luciatåg för de vuxna. Nu är det ju tre kusiner i vår "nya" lilla släkt, och de kan gärna få lussa på min födelsedag framöver. Att julpyssla kan också bli ett stående inslag. I år var det bara William som var med, även om Milla var intresserad av det som hände också. Det blev ett pepparkakshus och två granbockar, nästa år blir det nog lite enklare än köket fullt med granris, då vi har två 2-åringar som kommer springa runt.
 
Det var i alla fall en härlig dag med allt jag tycker om. Det började med bakning, kladdkakemuffins och griljera julskinka. Sedan åkte vi i väg på en husvisning, men tyvärr var det inte intressant den här gången heller... Eftermiddagen var fullt hus som sagt med fika och pyssel och kvällen avslutade jag och Tobbe med "Så ska det låta", årets Blossa-glögg (är det någon som kommit på vad den smakar) och att boka in en nyårsvistelse med middag och spa på Yasuragi Hasseludden!
 
Tack för alla fina paket, hälsningar och gratulationer
 
Musse tar sovmorgon
 
 
 Kocentration på topp
 
 
 Ronny bor nu på vår farstu och Ragge i Finspång
 

Kommentarer:
#1: Nilla

Tack själv - jättemysigt <3 J sa igår att Ragge såg lite gles ut på vissa ställen :D

Svar: Lite? Haha! Såg du på äntligen hemma när se gjorde? Han tipsade om hur man kunde pilla in en gren om man såg träet på något (!) ställe ;)
Jessica

2013-12-19 @ 14:49:57
#2: Jossan

Tycker vi ska fortsätta med julpyssel, var mysigt :)

Svar: Nästa jul kan Milla och Walter pyssla också =)
Jessica

2014-02-18 @ 19:55:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: