Mellan himmel och jord

2013-07-24
13:27:00

Tyst frukost och tomt på golvet
Idag tog Tobbe och jag sovmorgon. De senaste veckorna har vi inte behövt sätta någon väckarklocka utan vaknat ändå fram på morgonen när det nerifrån köket låtit "nam nam nam nam mmmmm". Vi har nämligen haft besök från Luleå av Emilie, Robert och deras 14-månaders Isabelle som älskar mat. Imorse var det dock ingen som väckte oss, det var tyst i huset och lite tomt faktiskt. Leksakerna och barnstolen vid köksbordet var undanställda, så det fanns ingenting att snubbla över i köket och tv-rummet var iordningställt igen. Inte ens en liten kanin (eller hund?) som sjöng "imse vimse" 14 gånger om. Igår åkte nämligen de sista 2 ur familjen Ehn-Söderstén hem, Robert åkte redan förra helgen. Det har varit två mysiga veckor och jag hoppas att ni kommer tillbaka nästa år.
 
Jag och Emilie träffades när vi började jobba tillsammans sommaren efter studenten. Vi umgicks både på jobbet och utanför men när vi sedan sa upp oss båda två och började på andra jobb och jag så småningom flyttade till Linköping rann vänskapen ut i sanden ett tag. Vi träffades inte lika mycket men ändå ringde hon mig en gång och frågade om jag ville dela lägenhet med henne. Hon hade flyttat ifrån sin kille och jag skulle snart behöva flytta från folkhögskolan. I samma period började hon igen umgås med gamla vänner i Skärkind, där hon varit mycket i tonåren. Jag och Tobbe presenterades för varandra och helt plötsligt var vi tre som flyttade in i lägenheten i Hageby. Så småningom flyttade jag och Tobbe till Ektorp och Emilie ville komma iväg på lite äventyr. Efter ett par år i Åre skulle hon äntligen flytta tillbaka till oss igen, men straxt därefter träffade hon Robert och de flyttade till hans hemstad Luleå istället... Nu får vi nöja oss med att ses ett par gånger om året och även om vi saknar er på "heltid" här är vi glada för att ni väljer att umgås med oss när ni är på besök!
 
 
Man tager vad man haver! Sänglådan blev en pool en varm dag.
 
Isabelle och Musse luktar på blommorna
 
 
Klart man vinner när man fuskar...
 
Emilie gav upp och började jonglera med kubbpinnarna istället
 
Mys med lilla Walter vid min familjs sommarstuga
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: