Mellan himmel och jord

2013-06-04
13:32:00

Godkända kurser
Det känns så skönt! Jag har fått betygen i både matten och engelskan. I matten fick jag C (gamla VG) vilket jag är riktigt nöjd med. Jag fick ovärderlig hjälp av Marija, utan hennes tips och hjälp hade jag inte alls kommit framåt lika fort och troligtvis inte ens hunnit igenom hela boken. På slutprovet fick jag C, så en hel del hade jag nog faktiskt fattat som även hade satt sig. På engelskan gick det inte riktigt lika bra, men jag blev i alla fall godkänd vilket var målet. Jag hade kanske kunnat lägga lite mer tid på engelskan och mindre tid på matten, men ett E är i alla fall en klarad kurs.

Nu är det bara att invänta antagningsbeskedet som kommer i slutet av juli. När jag sökte utbildningarna klickade jag in mig på antagning.se och sållade ut alla ca 3-åriga hela högskoleutbildningar på heltid utan förutbildningskrav i Linköping / Norrköping eller på distans. Då hade jag 298 alternativ kvar! Då var det bara att börja plocka ut det som kunde vara intressant och jämföra med arbetsmarknadsprognoser för vad som kommer att behövas om ett par år. Det blev en blandat och välgarderad kompott. Listan som sedan skickades in är denna:

Ekonom, online 180hp. Blekinge tekniska
Ekonomprogrammet 180hp. Gävle högskola
Grafisk design och kommunikation, kandidatexamen 180hp. LIU Campus Norrköping
Kultur, samhälle och mediagestaltning, kandidatprogrammet. 180hp. LIU Campus Norrköping
Digital design 180hp. Kristianstad
Webbredaktör 180hp. Borås högskola
Webutveckling 120hp. Mittuniversitetet
Webbprogrammerare 120hp. Linnéuniversitetet
Vårdadministrativa programmet 120hp. Umeå universitet
Studie- och yrkesvägledarprogrammet 180hp. Stockholms universitet
Studie- och yrkesvägledarprogrammet 180hp. Umeå universitet
Förskollärare, 210hp. LIU Campus Norrköping

 

Färdigt och betygsatt!

 


Kommentarer:
#1: Sofia

Härligt Jessica! :) Blir så glad för din skull! :)

2013-06-04 @ 14:01:21
#2: Anonym

Vad duktig du är! Bra kämpat!! / Nilla.

Svar: Tack båda!
Jessica

2013-06-04 @ 21:01:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: