Mellan himmel och jord

2013-06-09
11:47:41

Sommarkvällar
I dagarna med långhelg har det varit underbart väder, och även om vi haft saker för oss på dagarna har vi verkligen kunnat njuta av sommarkvällarna till max. I torsdags var det forbollspremiär på Björkvallen, Skärkinds åkersorkars hemmaarena utanför Sofia och Jimmys hus. Det var två små lag och ett fåtal åskådamenigt efter matchen unnade vi oss lite spartansk grillning vid sidan av planen. Mer avancetat än så behöver en kväll med umgänge faktiskt inte vara. Solen hade inte riktigt hunnit ner när vi parkerade hemma, så jag fick med mig Tobbe ut på min cykeltur innan sängdags (minst 1 mil varannan dag!) 
 
I fredags var det dags för den årliga Skärkinds-brännbollen. Till en början såg vi ut att bli ett litet gäng då många hade förhinder den kvällen, men efterhand fylldes det på vilket resulterade i tre brännbollsomgångar, fotboll, grillning och umgänge. Sofia, Bodil och jag tog på oss domarrollen och Kira (Sofias hund) intog första parkett för att spana efter bollarna och husse som spelade. När solen hade gått ner, det började kyla på och barnfamiljerna åkte hemåt tog även vi våra cyklar och packade oss iväg. 
 
Efter en lång och varm lördag ute i trädgården åkte jag och Tobbe till Linköping för lite eget umgånge och god mat. Vi var dock inte de enda som tänkte samma sak, varenda uteservering var fylld till bredden och efter ett par varv runt hamnade vi tillslut på det sista bordet på Queens restaurang (gamla Plaza). Helt ok mat och ganska billigt. Vi konstaterade att Linköping, runt Ågatan och Stora torget så här års känns lite som utlandet tack vare stora uteserveringar och bilfria gator, mer sånt i Norrköping tack!
 
Trots magont till och från alla tre kvällar och ett 20-tal blaffiga myggbett tackar jag Björkliden, Augustenhill och min älskade för härliga sommarkvällar och hoppas att det blir många fler under de följande månaderna!
 
Grillplatsen på Björkvallen
 
 
Brännbollskväll på Augustenhill
 
 
Sommarens försa plocktallrik och rosé
 

Kommentar:
#1: Sofia

Tack själv! Vilken härlig helg vi har haft! :)

Svar: Speciellt du som avslutade med möhippa och halvvättern, du hann med mycket!
Jessica

2013-06-10 @ 08:07:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: