Mellan himmel och jord

2013-10-17
23:44:36

Min första inDesign-folder
När jag är fördig på KSM om drygt 2,5 år tror jag, som det ser ut just nu, att jag vill jobba med tryckt material. Informationfoldrar och likande kommunikationsmedel. Förra veckan gick vi igenom Adobe inDesign som är ett datorprogram för just det ändamålet. Vi fick i uppdrag att göra en fyrsidig folder om valfritt ämne med passande textsnitt, bilder och layout och del annat vi skulle tänka på eller passa på att testa. Det var första gången jag öppnade programmet och det tar nog ett tag innan man blir helt vän med det..
 
Ett par kompisar till mig driver eventföretaget "On your face" sedan förra sommaren. De sysslar med ansiktsmålning, ballongskulpturering och catering. Vi har hela tiden skämtat om att jag ska bli deras administrativa assistent när de är ett stort företag. Så jag passade på att göra mitt första uppdrag, en folder om företaget...
 
Nu borde jag väl ändå bli bjuden på en personalfest?
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: