Mellan himmel och jord

2014-08-08
15:31:00

Den bjuder jag x 3
Ibland gör jag inte de smartaste sakerna, och jag är ganska klantig ibland. De senstaste veckorna har jag fått många att skratta åt mina klumpigheter, men det bjuder jag på!
 
Äntligen en solig, ledig dag och jag skulle lägga mig i hängmattan några timmar för att bättra på brännan. Först en kopp kaffe och kolla lite saker på mobilen. Bikini på, kaffekoppen i ena handen och telefonen i den andra. Till saken hör att vi har en dubbelbred hängmatta av ett kraftigt tyg. För att kunna sätta sig på mitten behöver man hålla i tyget för att komma nån meter in till mitten. Med händerna fulla satte jag mig på chansning och det resulterade till rutchkana ner den biten jag kommit in, och sedan bakåt under hängmattan. Med kaffet över hela mig (inte så varmt tack och lov), med i alla fall den kära kaffekoppen i ett stabilt grepp. Tack för att jag hade bikini, att vattenslangen var utdragen och ingen som såg!
 
En dag nån vecka senare håll jag på att beta av att-göra-listan i trädgården medan Tobbe var iväg under en dag. Klippa gräset, fixa lite blommor och borsta fasaden. Jag hade kommit lite drygt halva huset, i hörnet mot vägen / baksidan, när jag står med piasavakvasten i högsta hugg. Sopar från takfoten och neråt utmed panelen för att få bort spindelväv och en himla massa eklöv. Det ramlar både det ena och det andra, så när det stack till lite i uringningen på bröstet viftade jag bara bort det lite obemärkt, men upptäcker att jag har en geting i handen. Jag har altså stört ett getingbo under taket och det var en geting som stuckit mig på bröstet. I ren panik för att få ut flera getingar under tröjan sliter jag av mig både tröja och bh och skakar och viftar som en galning, när jag inser att jag står innanför staketet och på 210:an utanför rullar en riktigt långsam traktor med en rad bilar efter sig. Där kan man nog tyvärr inte säga att ingen såg!
 
Ni vet när man läser om eller hör personer som har hört och trott fel kring låttexter och man undrar hur de kunnat tro att artisten sjunger så!? I går satt vi i bilen på väg hem från Skänningen marken och lyssnade på 90-talsmusik. Tobbe säger: "Kommer du ihåg den här, Brother Louis" Vi båda sjunger med i låten och efter andra refrängen och raden "brother Louis, Louis, Louis" utbrister jag "Vadå, Louis, brother Louis. Sjunger de 'Louis, Louis, Louis'?! Jag har alltid sjungit 'Looki, looki, looki'! Jag nämner inte att låten är 27 år gammal....
 
Tack och lov har jag inga bilder till det här inlägget! =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: