Mellan himmel och jord

2014-12-03
22:46:00

Massor på G!
Sitter över en kopp glöggte och en stor leverpastejsmörgås och läser mina projektgruppskamraters uppsatser. Vi är 6 personer som i par skriver b-uppsats om framtidens mat. Ett par skriver om dåtidens framtid (vad man på 60-talet trodde att man skulle äta idag), ett par skriver om Urban odling för hållbar framtid och vi skriver om framtidens mat 2025-2045. Vi har tagit reda på de tre starkaste tankarna om vad vi kan komma att äta enligt forskare och teoretiker, sen har vi haft gruppintervjuer där "vanliga" personer fått diskutera vad de tror och vad de har för reaktioner på forskarnas hypoteser. Delar ur uppsatserna plus lite annan information kommer vi presentera på en utställning i Linden, den öppna ytan utanför Åhléns, 20-25 januari! (Vilken plats! Snacka om prestationsångest!) Vad tror ni att ni kommer ha på tallriken om 20 år? 
 
Det har varit fullt upp och lite till på campus senaste veckorna. Samtidigt som det har vi köpt en ny bil! :) och lämnat den på service flera gånger och för tillfället (sen i fredags) har jag haft försäljarens tjänstebil eftersom jag fortfarande inte fått de utlovade vinterdäcken monterade, och att ett spjäll till avgassystemet gick sönder efter att vi ägt den inte ens ett dygn... Jag vet inte när de har tänkt att bli klara men just nu känner jag att hur illa det än är att behöva lämna in sin nyinköpta bil utan vidare information så har jag inte riktigt tid att hämta den nu (suttit på campus 8-20 varje dag den här veckan). Plus att jag har en ännu nyare Volvo och slipper betala bensin under tiden då.
 
Förutom det här har vi äntligen fått ordning på vårt vatten! Ingen fislukt längre sen jag fick JMS att sätta tillbaka vårt gamla filter, fylla det med aktiv kol och även ha kvar det vi köpt av de och att de gjorde en service på det. Utan att betala självklart (som min syster sa: man säger inte emot en sur och bestämd Jessie). Så nu kan vi både dricka vatten, duscha och tvätta utan att må illa!
 
Jo just det, en sak till men det är lite hemligt än så länge. Förhoppningsvis kan jag berätta till helgen :) (och nej jag är inte gravid,  det finns de som försöker tjata på oss om det men vi har faktiskt väldigt mycket annat kul för oss!)
 
Mysplugg i soffan

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: