Mellan himmel och jord

2014-07-25
14:26:00

Lite uppdateringar från veckorna som gått
Sommar och semester och därmed mycket mindre, knappt någon tid vid eller blogga från mobilen. Men nu sitter jag och vilar en stund i värmen och passar på att uppdatera er lite med vad vi gjort hittills på Tobbes semester. Eller semester och semester, för tillfället och senaste fem dagarna tillbringar vi i Åby där vi snart byggt klart en altan åt Mia och Christopher. Kul att hinna umgås med de samtidigt och träffa Stella och lilla Edward. Och samtidigt få lära mig snickra av min egen mentor. Resultat kommer!
 
Veckorna som gått har innehållit en blandning av fix hemma både inne och ute och lite slapp med glass och grillning. Golvet i "garaget" har gjutits och nästa steg är att bygga ihop den forna carporten med isolering och en garagedörr, men där inne ska mest bli snickarverkstad. Förra veckan monterade vi ner och hämtade ett kök i Jönköping som skänktes på Blocket. Det ska bli förvaring där inne för maskiner och verktyg. Runt huset har vi singlat av med grus närmast väggen och på kvällarna har vi försökt utrota mördarsniglarna. Snigelgift (en vit rund burk) är vår förhoppning för framtiden! Tobbe har även bytt fönster hos sina föräldrar och jag har jobbat på bröllop i Skedevi, så långt ut i skogen man kunde komma!
 
Förutom arbete har det varit kalas på flera håll. Pappa fyllde 61 och firades i solsken och störtregn i sommarstugan i Skärblacka och Tobbe och hans mamma hade gemensamt firade tillsammans med inflyttningsgrillning på Herrgård Tutan. Sommarfest på Lunnebjörke med tillhörande cykeltur, fiske utan resultat i Hovden och historisk promenad i Finspångs slottspark med mormor och morfar har också hunnits med.  
 
För övrigt har Musse nu varit försvunnen i över 4 veckor och inte heller Mimmi är hemma :( Henne var vi och hämtade på Kvästad i lördags efter att förra grannarna ringt oss, men sedan i söndags har vi inte sett henne igen. Vi har visserligen bara varit hemma nattetid, så när vi blir hemma i helgen hoppas jag att hon kommer hem igen. 
Jobbar med det jag älskar mest - bröllop!
 
Fiske, korsord, blåbär, lugn. Bra med plastad filt när det börjar regna!
(Högen därunder i brassestolen är jag)
 
Kärlek i parken! ❤️
 
Stella jobbar och Tobbe rastar.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: