Mellan himmel och jord

2014-03-25
22:36:00

”Blogga, nu?!?! Du ska plugga!!”
Ni vet de där änglarna som i serier brukar sitta på en tvekande person? En god och en ond på varsin axel, som båda försöker få personen i fråga på deras respektive sidor. De sitter ofta på mina axlar. När jag gör någonting jag inte får, eller kanske snarare någonting jag inte bör, men även när jag velar mellan två beslut och kanske framförallt när jag försöker undvika att utföra saker som jag borde. De sitter där nu… Det är verkligen som två röster i huvudet, en som säger ”Du måste skriva på hemtentan!” och en som tycker att det finns 100 andra roliga saker att göra. Jag gillar den sistnämnda lite mer idag.


Det finns många gånger man har saker som man borde eller faktiskt måste ta tag i, men som helt plötsligt blir mycket mindre viktigt än att prova kläderna jag tänkte ha på mig nästnästa helg, eller rensa förrådet – för det har jag faktiskt tänkt i ett halvår att jag ska göra. Oj, vad den där fåtöljen var full med katthår, bäst att rolla den ordentligt innan nån sätter sig i den. Ja, då kan jag ju ändå sitta där i att plugga, åh den är faktiskt ganska mjuk och skön. Varför sitter jag inte oftare här och plug…zzzz…. Oj, jag somnade visst, jaja, nu är jag piggare. Lite kaffe och musik så kommer jag igång igen. Men, vad gammal den här spotifylistan är, den måste uppdateras nu! ”Nej, du måste göra hemtentan nu!” Ja, men jag måste faktiskt ha lite ny musik! Efter nån timme med nya låtval är jag lite hungrig. Och det är faktiskt nåt som luktar i kylen, det är lika bra att plocka ut allt och städa ordentligt. In med allt i diskmaskin, kolla bäst-före-datum på alla burkar, torka väggarna och in med allt igen. Oj, youghurten är nästan slut, den jag köpte för att baka det där nya brödet. Bäst jag gör det direkt. Väl i skafferiet ser jag att det är lite tomt i alla glasburkar, bäst att fylla på så jag slipper det nästa gång. ”Nu måste du!!” Ja, nu är det faktiskt slut på alla dumheter, jag måste göra tentan. Var ska jag sitta, soffan kanske, så kan jag ha tv-n på samtidigt. ”NEJ!” Nej, det var dumt tänk. Men nej, orkidén håller på att vissna, och jag har ju inte vattnat någon blomma på länge. Bäst att göra nu medan jag kommer ihåg! Och sen pluggar jag. Bara en bana på Candy crash? ”NEJ” Ok, jag öppnar tentadokumentet på datorn, men… om jag råkar titta på klockan och den är jämna tiotal då får jag spela ett liv, eller, en bana. ”Ok, börja!” Hmm… Vad är klockan? 21.23… 21.27, 21.29, 21.31 fan jag missade! Men då kan jag få spela ett liv i alla fall eftersom jag missade..? Jag har inte bloggat på länge, det här kanske jag borde blogga om. ”Blogga, nu?!?! Du ska plugga!!” Ja, fast å andra sidan är det ju faktiskt dags att gå och lägga sig...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: