Mellan himmel och jord

2013-04-28
21:02:00

Pysseldag
Sedan en månad tillbaka har jag inte gjort annat eller tänkt på annat än matte och engelska. Från morgon till sena kvällar, måndag till söndag och nästan inte ens haft tid att varken träna eller roa mig på något sätt. Hur mycket jag än pluggar ligger jag efter i båda kurserna, vilket resultarer till en ångest och panik inför slutproven. "Välkommen till livet som student" sa en kompis, men även om jag pluggat i flera omgångar innan har det inte varit så här. Matte och engelska är dock de ämnen jag har svårast för, kanske är det en anledning till att det går så långsamt. Jag hoppas verkligen att jag klarar kurserna och än mer att jag kommer in på de utbildningar jag önskar när jag kämpat så mycket med detta.
 
Igår tog jag mig ändå en ledig eftermiddag, även om det resultade i att jag sitter bänkad hela söndagen - igen... Det var pysseldag hemma hos min syster i stan tillsammans med vår mamma och Jossans bästa vän Pernilla. Vi brukar träffas ibland hemma hos någon av oss, ibland även med några fler. Decoupage är ett gemensamt intresse och bordet belamrades av skålar, färger, limmer, lacker och hundratals servetter. Det finns så många tekniker att bara fantasin sätter gränser. Igår gjorde mamma superfina ljuslyktor, Jossan ett vackert ljusfat och påbörjade en stor skål och själv gjorde jag skyltar till trädgårdslandet i form av bestick som jag inhandlat på loppis. De ligger kvar på tork hemma hos Jossan och ska sedan hem och lackas för att klara (en regnig?) sommar i trädgården. Pernilla, som i vanliga fall säljer hantverk med decoupage tog tillfälle att plocka fram symaskinen för att göra tygkassar. Milla hoppade från knä till knä och var med lite överallt när hon inte tittade på fotboll (ja, det verkar vara det som gör den 3-månaders tjejen glad - har pappa Jörgen ett finger med i det spelet?). Det var ett skönt avbrott i pluggandets vardag och sämre var ju inte att bli bjuden på systers parad-ess: bärpaj med vaniljsås!
 
 
Gamla bestick som ska bli skyltar i trädgården
 
 
 Koncentration på topp när man klipper sköra servetter
 
 
Två varianter av rosa ros-motiv
 
 
 Milla och Jörgen satt brevid och tittade på
 
 

Kommentar:
#1: Nilla

Vilken rolig idé m bestiken! // Nilla

Svar: Tack, jag fick idén av den här bilden http://fintofult.blogspot.se/2012/10/skyltar-till-kryddorna.html men jag hade ju inget att stämpla med så det fick bli bilder i stället =) Hoppas att de blir bra i landet sen.
Jessica

2013-05-01 @ 14:27:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: