Mellan himmel och jord

2013-02-26
16:35:00

Tillbakablickar på Teneriffa
Under 2011 fyllde både jag och Tobbe 25 år. I september hade vi en gemensam fest i bygdegården tillsammans med både familj, släkt och vänner. De som hade frågat vad vi önskade oss hade fått svaret "inredning eller upplevelser" men de som inte frågat verkade känna oss väldigt bra för just inredning och upplevelser var just det vi fick! På en betydligt högre nivå än vi kunnat ana! Det blev en hel del nytt i form av lampor, tavlor, köksprylar, mm hem och till upplevelserna kan räknas en bågskyttelektion och en vecka på Teneriffa!
 
Alla våra underbara vänner i Skärkind hade nämligen gått ihop till ett presentkort på Ticket och tillsammans med lite pengar från andra presenter bokade vi en vecka i Playa de las America med hotell, transfer, frukost och hyrbil. För ganska exakt ett år sedan, mars 2012, åkte vi och idag sitter jag och drömmer mig tillbaka. Jag tänkte nämligen att det vore på sin tid att framkalla lite foton till ett album, eller beställa en fotobok eller liknande. Dagligen nästan ramlar det in reklammail från PhotoBox, Postfoto, Önskefoto och allt vad det heter. Att det ska vara så svårt att utnyttja lite erbjudanden och få i ordning på albumen som ligger och väntar i pysselrummet...
 
Det var i alla fall en underbar vecka som bjöd på både det ena och det andra. Bland annat bad i Atlanten, paragliding, vattenskoter, bilturer på snirkelvägar till Teide, Masca-dalen och Los Gigantes, middag mitt i natten, långa promenader utmed stranden, Tobbe dansade samba på en restaurang, fartfyllda taxiresor, shopping, bokläsning i poolen, paraplydrinkar i solen, med mera. Det är nog den bästa födelsedagspresent jag någonsin fått!
 
För några år sedan brann våran dator men vi lyckades rädda allt innehåll, däribland alla foton som jag inte framkallat sen jag fick min första digitalkamera. Med tanke på hur värdefulla bilder är och hur sårbart det är med datorer har jag som mål att i alla fall under detta år framkalla alla kort från studenten, året på Valla Folkhögskola, resan i Östafrika, semestrarna i Teneriffa, Egypten, Göteborg, Stockholm och Halmstad, resorna och utflykterna med Turistakademin och även vardagsfoton som ex på katterna och familjen. Tills dessa album är färdiga bjuder jag på lite foton från just den nämnda resan, och längtan till sommar, semester och värme!
 
 
  
Paragliding från vattnet utanför Los Christianos
 
 
Nedanför Teide
 
 
Drink på en strandrestaurang
 
 
Framför Los Gigantes
 
 
 Rast på väg från Teide, med utsikt över turistorterna och havet
 
 
 
Nu från värmen och tillbaka in i vinterkylan - LCH-Luleå i Cloetta Center med Tobbe och Tommy ikväll.
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Kul att du börjat blogga! :) ja visst är det kul med sånna presenter, nästan så man längtar tills man själv fyller 25 ;) Hade du kommenterat min blogg? Slog mig nu att det kunde vara du! Det stod inget namn... Fina bilder, man blir ju verkligen sugen på att resa!

Svar: Då vet vi vad vi bör köpa till dig =) Då är ju Sigge stor nog för en solsemester =)
Jessica

2013-02-26 @ 17:07:59

Ja det var jag som skrivit alltså ;)

2013-02-26 @ 17:08:46
#3: Jessica

Ja det var jag som hade kommenterat på din blogg, jag är inte heller så nöjd med blogg.se, men när man precis börjat, eller du som precis flyttat, så känns det inte så kul och lockande att börja om igen....

2013-02-26 @ 17:15:33
#4: Sofia

Ni var väl värda presenten! ♡

Svar: Tack, vad söt du är! Det var som sagt en underbar present!
Jessica

2013-02-26 @ 19:50:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: