Mellan himmel och jord

2013-06-10
17:58:00

Jävligt onödigt!
Efter en god lunch på Bondens Creperi i Söderköping och glass på Göta glass tillsammans med Madde, Tessan, Liza och Marija åkte vi vidare till en sväng på Dollarstore. De andra åkte hem mot Norrköping och jag flyttade min bil lite närmre Willys och gick in en snabbis för att inhandla lite mat till en ekande kyl hemma. Ny energi efter skratt och mys, och fullt med saker hemma att lägga energin på kommer jag ut till bilen igen efter 15-20 minuter. All ny energi försvann på en gång och ersattes med hopplöshet och en förbannad jag. Tobbe har lärt mig att inte parkera inne i smeten av alla bilar eller för nära entrén, för det är tydligen där de flesta parkeringsskadorna uppkommer i form av stressade personer eller barn som slåt upp bildörren för hårt. Så jag ställde mig mot ena änden av parkeringen med några rutor kvar till höger om mig. Jag kommer från vänsterhållet, ställer in påsen i bagaget och sätter mig i förarsätet och ser - en spräckt backspegel på passagerarsidan. Jag stog så pass att någon troligtvis kört in eller backat på den med ganska hög fart. Ingen lapp, ingen som sett något, ingen bil i närheten som såg "skyldig ut".
 
Det var som tur var bara backspegeln, men bakdelen på spegeln var borta så den skyldiga har troligtvis märkt det och varit ur sin bil, men inte ens förmått sig att erkänna. Lite märken finns på listen under fönstret som jag inte tror varit där innan men det är inget på lacken på dörren i alla fall vad jag såg vilket är skönt! Hade det varit Polon hade det varit en grej, men Volvon som fortfarande är så fin trots sina 14 år på nacken och dessutom har så ovanlig färg är jävligt surt! Det kom verkligen inte i rätt läge ekonomiskt heller... Tobbe försökte trösta mig med att det kanske inte är så dyrt att fixa till en ny och att vi faktiskt varit väldigt förskonade från olyckor med våra bilar då detta är det första som händer, men tänk om jag inte flyttat på bilen utan låtit den stå kvar på första parkeringsplatsen...
 
 Tack för det....

Kommentar:
#1: Elin

Kunde varit värre Jessie. En backspegel är billig. 500 spänn på nätet. Annars kan nu köpa en på skroten!

Svar: Visst kan det varit värre, men reparationerna kommer ändå hamna på ett par tusen och det var inte riktigt det som vi hade lust med när det inte ens är vårt fel att det hände. En backspegel till Volvon ligger på ca 750 kr och sedan ska den lackas om och ev lacka om den andra så att det blir samma färg. Sen tillkommer en del repor på dörrarna som kommit fram och de på listen... Kul.. Nej...
Jessica

2013-06-12 @ 15:42:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: