Mellan himmel och jord

2013-06-05
13:52:00

Studentavlor fick nytt liv
När jag flyttade hemifrån lämnade jag kvar saker på mamma och pappas vind som jag inte ville släpa med mig mellan lägenheterna. Det är kartonger med gamla skolböcker (varför man ens har sparat det..?), andra gamla minnen och blandade saker från min uppväxt i ett par kartonger. Nu är det dags att rensa och ta hem, för om tre veckor flyttar de och de ska väl inte behöva släpa på mina kartonger... Häromdagen var jag där och hjälpa mamma att packa lite. Jag tog med mig en hel del saker som mamma samlat ihop som jag ska sälja på loppis, någon som vill stå med mig? Mina egna kartonger får jag åka tillbaka när jag har lite mer tid, för det behövs rensas!
 
Några få saker fick jag i alla fall med mig hem. Bland annat mina gamla kock-träskor från gymnasiet, vilket blir perfekt att springa omkring i trädgården med i sommar. Jag hade ändå tänkt köpa mig ett par nya foppa-tofflor! Jag tog även hem mitt studentplakat som stått där i 8 (!) år nu! Tobbes foto från hans skylt har legat här hemma och jag tänkte att jag skulle rama in de. Som den pysselnörd jag är råkade jag ha två stycken A3-ramar i silver hemma, så varför inte slå slag i saken direkt?
 
När Alex och Sofia (Skärkinds andra gräsänkor) var här igår och åt kvällsmat pratade vi om att jag får så mycket gjort när jag är ensam hemma. Så när de hade åkt hem vid halv tio packade jag upp allt som var kvar i bilen från mamma, tog i sär mitt plakat, klippte till fotona, monterade i ramarna och spikade upp de på sovrumsväggen. Hjärtat som hängde där innan fick sällskap och jag blev ganska nöjd. Kul att göra något med fotona, när man ändå har två förstorningar.
 
Före
 
 
Efter
 
 

Kommentar:
#1: Jossan

Vad fint det blev,kanske härmar dig ;) Vad söta ni var båda två :)

Svar: Det tycket jag, passar bra i Millas rum kanske?! =)
Jessica

2013-06-06 @ 20:07:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: