Mellan himmel och jord

2014-02-18
16:49:11

Utmaning: 50 mil till midsommar
Hur långt är det kvar till midsommar? 17 veckor, kanske du tänker då. Men jag tänker just hur LÅNGT det är kvar...

Med 121 dagar kvar till sommarens både avstamp och mittpunkt sätter jag upp en ny utmaning för mig och min kropp. Jag blev inspirerad av Cathrine Tibblings facebook-sida LevNu, där hon bland annat skrev så här:

På det stora hela handlar det om att förflytta sig 40 mil framåt innan midsommarafton. Det kan göras som jogg, lunk, gång eller till och med krälandes…bara förflyttningen sker med den egna kroppen som redskap.
 
Jag gillade idén eftersom det känns lättare att beta av ett mål än att räkna upp till det. Eftersom jag har som större mål att gå ner ganska mycket i vikt plussade jag på 10 mil, vilket innebär att jag från idag ska gå / springa / krypa i snitt 4,13 km per dag. Det känns som ett bra mål för att komma igång igen, och för några år sedan gick jag 0,5-1 mil om dagen, utanför arbetstid, så det känns inte omöjligt heller. Men det är inte det dagliga som räknas, det är totalen.
 
Häng på och utmana dig själv du med! Sätt dina egna mål, efter dina egna förutsättningar och vad du vill uppnå. Tobbe kommer att utmana mig med samma förutsättningar för att hjälpa mig och för att jag ska ha någon att jämföra mig med, jag behöver det. Alla är sina egna domare, och alla är vinnare!
 
Jag behöver uppdatera min träningslista på Spotify om jag inte ska tröttna på låtarna, 50 mil blir ett par timmar! Lämna gärna en kommentar med bra tips på era favorit-träningslåtar!
 
 
Vägen är lång, men det är bara 49,7 mil kvar!

Kommentar:
#1: Anonym

Vilket härligt mål, jag är på! Kelis låt trick me är ett tips :) mvh Anna arkler

Svar: Kul! Hejja oss! :) Jag tänkte uppdatera lite här hur det går för mig, skriv gärna nån rad du med. Tack för tipset och lycka till!
Jessica

2014-02-18 @ 19:12:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: