Mellan himmel och jord

2014-06-10
00:29:00

Äntligen en promenad!
För några veckor sedan tyckte jag inte att jag gjorde annat än promenerade, planerade för promenader och räknade sträckor. Jag hade insett att om jag skulle klara utmaningen jag gav mig själv i februari, skulle jag behöva gå ca en mil om dagen. Eftersom jag oftast bara orkar några kilometer i taget och kan vara trött i flera dagar om jag gått långt, jag svullnar av värmen tills fötterna domnar bort och jag svettas enormt så fort jag går två meter, insåg jag att jag inte skulle klara det. Förbannad på mig själv för att jag inte satt igång ordentligt från dag 1 gav jag mig ut 2-3 gånger per dag och nådde faktiskt milen vissa dagar. Sedan gav jag upp. Och sedan kom flytten.
 
Det kändes underbart när jag äntligen kom jag ut på en kvällspromenad idag! Både för att jag varit så onyttig senaste en och en halva veckan med godis och vin nästan varje dag men också för att jag, med lite distans till promenadhetsen, saknade det. Nu ser jag fram emot sköna kvällspromenader och att mäta ut nya träningssträckor från nya huset.
 
Idag blev det 3.5 km i solnedgången, och trots att klockan var 22.30 innan jag gick in hade jag bara linne och shorts. Underbara sommarkväll! I och med de kilometerna är jag, efter att det stått helt stilla nästan två veckor, äntligen under 20-milssträcket. Men det räcker inte så långt. Jag kommer inte till 50 mil, nog inte ens till 40. Det känns som om jag gått 30 mil i onödan, men jag undrar hur många det blivit om jag inte ens försökt?!
 
Promenadväg 210


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: