Mellan himmel och jord

2013-04-08
11:47:00

Härlig helg
Ännu en helg är till ända. En härlig helg med lagom mycket aktiviteter, vårväder och trevligt sällskap. I lördags hade vi besök ute på landsbygden av tre Åby-bor. Mia som jag lärde känna för 22 år sedan, på lekis, hennes man och deras dotter Stella. Det blev långlunch i form av hemmagjord falafel innan vi tog en en sväng i vårsolen för att hälsa på kossorna, hästarna och grannarnas hund. Stella som snart fyller 2 år var både lite rädd, fascinerad och imponerad. Det bästa var nog när en av kossorna kissade! Ut skönt men inne varmare! Kaffe och nybakad morotskaka, koja under soffbordet mycket prat! En trevlig dag som jag och Tobbe sen avslutade med ost, kex och frukt framför Fångarna på fortet.
 
På söndagsmorgonen styrde vi bilen mot Norrköping för att plocka upp mina föräldrar. I julklapp fick de biljetter till Jerry Williams - The farewell show av mig, mina systrar och våra respektive. I söndags var det då dags och jag och Tobbe passade på att skjutsa de för en dag i huvudstaden. Inte vilken dag som helst heller, det var faktiskt vår "6-årsdag". Morotskaka som var över blev förmiddagsfika på vägen. Väl i stan åkte vi bara fel en gång, men Tobbe som så lugn chaufför styrde oss rätt igen. Efter en sväng i centrum intog vi lunch på en av våra favoritrestauranger, Jensens boefhus. Dyrast var parkeringen för 60:- / tim! Vilket dock kompenserades av gratis parkering på eftermiddagen!
 
Efter att ha släppt av mamma och pappa utanför Cirkus hade vi fyra timmar själva. Vi började med ett besök på Spritmuseum. Positivt överraskade, väl värt att rekommendera! De tre utställningarna bestog av konst med absolut vodka-flaskan, lakrits i flytande och fast form och svensk sprithistoria, tillverkning och kultur. Mycket intressant och annorlunda museum. Vi fortsatte med en promenad in mot centrum och stannade vid Dramaten. En take away-kaffe på trappan i solen kändes givet. En klassisk vårbild från ett soligt Stockholm! Först var det fullt med folk, sen gick solen i moln och alla försvann. Då kom hagelskurarna som avlöste varandra. En promenad tillbaka till bilen i snö, hagel och solsken för att hämta två nöjda konsert-njutare och styrda bilen hemåt igen. En härlig dag! En underbar helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Johanna

Åh så härligt det låter! Och bra jobbat att bara köra fel en gång ;) Haha! Kram på dig!!

Svar: Haha, ja och felkörningen var innan vi satte igång GPS:en, tacka vet jag tekniken =) Själv körde jag bara till Sillekrog, jag skulle aldrig köra i Stockholmstrafiken!
Jessica

2013-04-09 @ 21:39:04
#2: mamma

Ja, kul julklapp vi fick och jätteskönt att bli skjutsade från dörr till dörr. TACK

Svar: Vad kul att det blev en bra gåva, men det trodde vi väl! =) Och en bra anledning för oss att få komma iväg lite!
Jessica

2013-04-09 @ 22:07:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: