Mellan himmel och jord

2013-02-21
14:44:00

Nu har även jag en blogg!
I flera år har jag tänkt att jag ska börja blogga, men inte kommit på vad jag vill blogga om. "När vi flyttar till landet ska jag börja blogga". Mmm, men det kändes inte så spännande när vi hamnade i ett gammalt hyreshus som vi bara vill flytta i från. "När jag kommer igång ordentligt med pysselrummet och allt pyssel, DÅ ska jag börja blogga om det". Joo, men jag kommer ju aldrig igång... Men så slog det mig att man ju faktiskt inte behöver ha något speciellt att blogga om, så jag gör som så många andra och helt enkelt lägger upp min dagbok på internet i stället - dock något minde personlig än den i nattduksbordslådan.
 
I höstas när jag jobbade nere i Östergötlands urskogar hade jag varken täckning på mobilen på jobbet, i bilen dit och hem, eller knappt ens hemma. När jag pratade med mamma sa hon ofta "Jag ville bara höra vad du har för dig om dagarna och vad du har gjort sen sist". Bra, då börjar jag blogga om det, för internet har jag ju i alla fall!
 
Det tog ungenfär ett halvår för mig att finna tid och lust att börja och hitta vad jag skulle använda för bloggportal. Varje gång jag kikade runt på olika bloggar fastnade jag bara i att läsa de, och kom inte så långt i det arbete jag faktiskt klickade in på den för. Jag hade redan bestämt mig för ett namn, men självklart var det fler än jag som tyckte om namnet, så domänen var upptagen på ett flertal sidor. Tillslut hamnade jag här och hittade en jättefin designmall. Men 500 kr tyckte jag var lite mycket pengar för en bloggmall, så det var bara att leta vidare. Nästa mall förstog jag mig inte alls på hur jag skulle byta bilder och tålamodet tröt. Leta vidare! Tillslut, efter många försök fick jag i alla fall till denna sida. Jag förstår mig inte alls på pixlar, designkoder och sånt, men tacka vet jag gamla hederliga Paint! Då behöver man bara ladda upp en bild! =)
 
Här är den i alla fall. En blogg om min vardag, mitt liv, mina tankar. För den som är nyfiken vad jag gör om dagarna eller den som bara vill fördriva tiden en stund. Här kommer den att handla om vad som faller mig in. Allt mellan himmel och jord.
 
Tobbes fina snölykta lyser utanför fastrun.

Kommentarer:
#1: mamma

Kul att få höra lite om vad som händer utan att det bryts när du rör dej i huset...:)

2013-02-21 @ 21:38:44

Precis! och bilder går ju inte att visa genom telfon =)

2013-02-26 @ 17:00:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: