Mellan himmel och jord

2013-03-23
00:02:00

En helt (o)vanlig fredag
Idag packade jag ihop mina väskor i bilen och åkte in till Norrköping för en dag med lite olika aktiviteter. Jag släppte av Tobbe på Hugos, där han träffade sina gamla arbetskamrater från sin förrförra arbetsplats. Senare på dagen tog de bussen till Stockholm för den traditionella Ålandskryssningen. Jag styrde bilen vidare mot Vrinnevisjukhuset, och blev otroligt irriterad på alla nya konstiga hastigheter genom stan. Är det ens logiskt någonstans? Jag läste att de skulle göra en ny utredning och ev återställa allt som det var innan - lite sent påtänkt kanske? På endel vägar är det ju så mycket hastighetsskyltar att man blir helt snurrig, men jag åkte Ga rådstugegatan, förbi filmstaden, genom korsningen på Södra Promenaden och sedan Ga Övägen. Kan det stämma att det bara finns en enda skylt där? 30 km står det utanför Stand Hotell (mitt emot Grand) men sen tyckte jag inte att jag såg en enda tills 60-skylten vid Statiol Ga Övägen. Jag undrar hur många som har blivit tagna för fortkörning senaste månaderna!
 
Jag lyckades få en gratisplats på sjukhusparkeringen och tog med mig mina matlådor för att möta Pernilla vid lekterapin där föräldaköket finns. På vägen dit skulle Pernilla en sväng förbi Walter och jag fick smita in och titta på honom! Mosters lilla lilla plutt blev 1 månad idag och då fick jag för första gången vara i samma rum som honom. En obeskrivlig känsla. Han växer, har gått upp 590 g och hand värden är bra. Han tränas att vara utan andningshjälp och häromdagen var han uppe i 2,5 timme när han badade. Även Pernilla mår bra och jag längtar ihjäl mig efter att de får komma hem jag får hålla honom i famnen! Mys med syster ett par timmar var i alla fall härligt.
 
Ett besök i motionsbassängen senare åkte jag via affären för att handla lite nyttigt fredagsgott. Det blev mini-marschmallows, osötade frysta hallon, lakrits-läkerol och 70%-choklad med mintkross. Hackat tillsammans blev det väldigt gott, lite sött men ändå lite mäktigt. Och nyttigt! Det finns ett godis som jag varje år undrar varför jag inte bunkrar (det skulle väl i och för sig inte vara samma sak då). Äkta Cloetta orginal dragéägg - mums! Det slank ner en påse i korgen och i vanliga fall hade jag tryckt i mig hela påsen själv vid det här laget. Men jag sitter här, mättad av lite mörk choklad och har inte ens öppnat den! Vilket är bra, för det jag åt i stället var bara 1/3 så mycket kalorier som i den påsen! Den får vänta tills imorgon. Nu går jag och missarna upp till sängen för att läsa ut "50 nyanser av mörker".
 
Favoritgodis vs nyttigt fredagsgott
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: