Mellan himmel och jord

2013-03-12
16:31:00

Frosta av frysen
Det var på tiden att frosta av frysen. Jag kan inte minnas att vi gjort det någon gång under de snart två åren bo bott här. Det var med andra ord en hel del is där inne. På senaste tiden har indikatorn att det inte fungerar med temepraturen pipit ganska många gånger. Den har dock slutat bara genom att dra ur och sätta i kontakten och trycka in "freeze"-knappen. Jag hoppas att det bara var aldeles för mycket is som var felet, jag har ingen lust med en trasig frys. Det har jag redan varit med om en gång, då all mat förstördes och vi inte fick ut något på försäkringen för att vi inte hade dokumenterat förlusten ordentligt! Alltid redo med kamera nu mer om någonting skulle hända! Visserligen har vi en till frys i källaren, men den är både fulare, äldre och drar med ström. Ja, fast vi hyr huset är det vi själva som får stå för vitvaror och annat som går sönder... Så, nu är det i alla fall avfrostat, skurat i, bakom, på, över och under frysen. Skönt med ordentlig ordning på hyllorna, men undrar hur länge med håller? Tanken slog mig dock att det kanske hade varit smartare att göra det innan och inte precis efter storhandling.
 
    Tacka vetja stor påsar och några minusgrader!
 
 
Var sak på sin plats! 
  
 
Jag gick ifrån köket en snabbis, men glömde bort att Mimmi var inomhus. Hon verkligen älskar allt man kan ligga i, som väskor, korgar, lådor, kassar, mm. Så ni kan ju bara gissa var hon smet in när jag var borta. Söttjejen!
 
Här kan man va!
 

Kommentar:
#1: mamma

Mammas flicka - ordning o reda... men mer energi än jag har. Vilken tur att du såg Mimmi innan du satt igång frysen igen.

Svar: Nja energi vet jag inte om jag har så gott om. Nu när temperaturen pendlar mellan så höga grader (vi har haft +2 - -22 senaste dygnet) får jag så ont i kroppen och det tar på energin! Det tog nästan hela dagen men ska det göras ska det göras ordentligt! ;)
Jessica

2013-03-14 @ 22:24:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: