Mellan himmel och jord

2013-05-15
09:15:05

Hjärnan går på högvarv
Idag är det bara en vecka och en dag kvar tills jag tentar av engelskakursen, och dagen efter är det mattekursens tur. Den efterkommande helgen där ska det bakas tårtor till 45 gäster på Millas namnkalas och presenten ska fixas. Jag vill träffa Hilda-tjejerna nu på lördag men jag har inte bestämt mig än om jag hinner. Tillråga på det är det Tobbes första vecka i Stockholm. Den här veckan dagspendlar han och idag är han till och med tillbaka i Stjärnorp för det sista att fixa där. Från och med måndag bor han i Stockholm måndag till torsdag, det kommer bli tuffa 1,5 - 2 år.
 
Jag har fått ont i huvudet senaste dagarna och det kliar i hårbotten, värker i kroppen och flagar i ansiktet. Det blir väl inte heller bättre av att det är kallare ute igen, men framför allt tror jag att det är att jag inte kan koppla av ordentligt. På nätterna innan jag kommer till ro tar jag upp mobilen flera gånger och mailar någonting jag funderar på till lärarna eller skriver in någonting jag kom på till en uppgift eller inte får glömma att göra utöver pluggandet. Jag trodde inte att jag sov så dåligt när jag väl somnade, men i natt drömde jag en så märklig dröm så jag vet inte...
 
Tyd den här om ni kan :) Jag var tillsammans med Tobbe, Tessan och några fler som jag inte kan se ansiktet på i ett stort hus vid havet. Helt plötsligt smäller det till i himmelen och det är som ett oranget fyrverkeri jättelänge med massor utav stjärnfall. Tobbe säger att: "Ja, idag är det ju domedagen så det är bara att säga hej då till livet. Undrar om det gör ont?", helt cool-lugn. Sedan slocknade himlen och det blev som vanligt igen en liten stund. Efter ett tag börjar det röra sig i vattnet, som ett stort slukhål och tillsist kommer "jätten från Eurovision" upp ur hålet (jag såg en bild på Aftonbladet på honom igår kväll). Jaha, nu kommer han äta upp oss tänker vi och försöker gömma oss. Tessan satt under ett bord och jag kröp in ett skåp. Jätten försvann men lämnade efter sig en stor skål med havregrynsgröt som räckte till hela staden. (Var jag hungrig inatt måntro?) Jag kanske inte sover så bra om nätterna ändå?!
 
Sötaste syster Pernilla skickade med mig en present med fröknäcke igår när vi firade Jörgen. Jag har under de senaste veckorna nämligen totalt misslyckats två gånger med de som ska vara så jättelätta! Jag kanske behöver byta bakplåtspapper? :) Så till mattepluggandet idag blir det kaffe och knäcke i stället för något annat onyttigt. Jag tar det lite lugnare idag än planerat och struntar i den muntliga matteredovisningen imorgon. Imorse skickade läraren ut att han bestämt sig för att enbart de som siktar på högre betyg behöver göra den, och jag siktar bara på att klara kursen!
 
 Derivata och fröknäcke
 

Kommentar:
#1: Jossan

Jag har oxå drömt om jordens undergång vid 2 olika tillfällen. Har hört att man inte ska kunna göra det, precis som man inte ska kunna dröma om färger o tid/datum...Tror helt enkelt du har lite för mkt just nu,hoppas det lugnar ner sig snart. Var rädd om dig,kram!!

Svar: Jaså, vad häftigt. Det kanske egentligen var min egen undergång jag drömde om då.. =) Tur i alla fall att det bara var en dröm, att bli uppäten av en jätte är nog ingen hit...
Jessica

2013-05-24 @ 09:57:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: