Mellan himmel och jord

2013-05-01
14:01:00

Valborg med vänner
 
Igår var det valborg igen! Året har redan passerat fyra (!) månader och sommaren är verkligen på intåg med en välkommen vår först. Nåt jag var yngre firade vi alltid valborg traditionsenligt med brasa, körsång, fyrverkerier, lotterier och men de senaste tio åren har det mer varit som en vanlig lördag. Alltid lika trevligt men kanske inte så valborgsaktigt. 
 
I år hade vi bjudit hem några vänner till oss, alla kunde inte komma men Jimmy, Sofia, Alex och Jacob dök upp framåt kvällen. Jag hade inte haft tid att laga någon avancerad middag även om det är det jag tycker är roligast. Till varmrätt bjöds det på Tex mex-tårta med diverse tillbehör och till efterrätt fryst bärmousse med Marabou-choklad. Det behöver inte alltid vara så arbetat för att det ska vara gott :)
 
Efter middagen spelades det spel och vad passar inte bätre ett gäng bönder än Bondespelet? Det var långdraget spel och vi la ihop innan spelet egentligen var slut men eftersom Jacob var den enda som köpt bondgård ansåg han sig som vinnare. Jag borde väl kommit tvåa för jag hade nog mest kontanter. Mycket trevlig kväll, spelkvällar borde vi ha oftare! 
 
Just nu står jag i den obligatoriskt lååånga kön till Halvars mellan mc- och bilkortegen, medan Tobbe håller plats för att se vägen. Även om jag lämnat Valborgstraditionerna så ska det mycket till för att missa 1 maj-tåget. Det är häftigt hur Norrköping vallfärdar för att se alla åk som tagits fram till sommaren. En obeskrivlig känsla med muller, avgaser, roliga fordon och oändligt med åskådare. Det är verkligen något jag kan lägga till på listan över vårtecken!
 
Tex mex-tårtan blev över till lunch idag
 
 
 Fusk-bärmousse i arvegods som uppläggningsfat
 
 
Bönderna spelar bondespelet

Kommentar:
#1: Sofia

Tack för en trevlig kväll! Hoppas ni inte blev sjuka, själv ligger jag fortfarande hemma med feber! :(

Svar: Tack själva! Stackare, vi har inte blivit sjuka än i alla fall. Krya på dig!
Jessica

2013-05-02 @ 13:47:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: