Mellan himmel och jord

2013-10-29
22:32:00

Ska vi slå vad?
Idag började jag och Tobbe ett vad mot varandra. Det går ut på att han ska sluta röka och jag ska sluta äta onyttigheter i veckorna. Den som vinner, om någon bryter, får bestämma var nästa års utlandsresa ska gå, klarar vi det båda två bestämmer vi tillsammans.

Jag äter så mycket godsaker i veckorna så i den här takten kommer jag aldrig gå ner i vikt. Problemet är när det finns godis, kakor, glass och sånt lätt att greppa när man går förbi eller när man öppnar skafferiet. Därför ligger numer det frysta i frysen i boden och det mesta andra i en låda med hänglås. Nyckeln ska Tobbe ha på sig i veckorna. Jag kommer inte heller kunna fuska när Tobbe är borta, för jag avslöjar mig alltid direkt ändå. Jag kan proppa i mig en chokladkaka, slänga skräpet, slänga soppåsen, köpa en ny och lägga tillbaka - verkligen sopa igen spåren. Men så fort han öppnar dörren kommer jag krypandes och erkänner...

Målet med att Tobbe inte får röka de dagarna han är hemma är självklart att försöka sluta helt. Han kan inte heller dölja om han fuskar, av naturliga själ.

Vem tror ni får bestämma? Om jag får blir det nog en tripp tillbaka till Zanzibar, alternativt Island. Lite skillnad på kanske resmål kanske... Hans val blir nog Thailand. Om vi båda klarat oss till nyår bestämmer vi tillsammans (i december har jag dispens om det är ex julfika eller liknande).
 
 
Fri tillgång till onyttigheter...
 
 
...eller tillbaka till paradiset?
 

Kommentar:
#1: Nilla

Lycka till båda två!

2013-10-29 @ 22:43:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: