Mellan himmel och jord

2013-05-06
11:34:00

Trädgårdsfix, kalas och marknad
Helgen har bjudit på det mesta utom plugg! Skönt att ta lite ledigt ett tag men, även om det betyder att det blir mer att läsa ju längre tiden går. I fredags tog jag sovmorgon och en ledig eftermiddag tills Tobbe åkte in till stan vid 17.30-tiden för att fira Calle, äta och bowla med killgänget från Skärkind. Jag skulle hämta de vid 03.00 så jag bestämde mig för att ta en pluggkväll i stället. Från att han åkte tills att jag åkte in för att hämta (02.20) satt jag bänkad med både matte och engelska, riktigt nöjd med vad jag fick gjort! På natten tar man sig inte för att baka, gå promenad eller göra något annat som tar tid från böckerna, även om det inte är idealiskt att vända på dygnet så.
 
Helgen bjöd på en hel del trädgårdsmöbel-fix. Bänken som Tobbe snickrat ihop oljades och alla andra möbler som stått ute i ur och skur i 4-5 år slipades ner, oljades och cafébordet fick en ny bordsskiva. Paviljong med myggnät (läs; flugnät) inhandlades och markduk som ska läggas under plattläggningen ska fixas dit i veckan. Förhoppningsvis kommer vi att utnyttja trädgården ännu mer i år.
 
I lördags var vi även på 40-årsfirande av min äldsta kusin, Sofie. Det var kul att träffa henne, vi konstaterade att det säkert var mer ett år sedan. Det bjöds på pajbuffé så jag var i himmelriket! Laget jag var med i på musikquizet vann över Tobbes lag tack vare utslagsfrågan, vilket var det bästa den kvällen :) Hur många träffar får man på google om man söker på Elvis?
 
Igår tog vi även en sväng till Ramundermarken i Söderköping. Vi hittande ingenting att köpa men sprang på lite folk som vi kände så det var en ganska trevlig promenad ändå. Anne och Patrik satt där med sitt företag On your face och målade ansikten, Lina och hennes lilla Holger som är född tre dagar innan Milla (vi bokade in en träff i juni när vi båda hade tid, vilket kändes som de där reklamerna "Men i mars 2014 då, nej då har jag egentid..") och Tessan, Danne och Theo som var fullt upptagen med att åka tivolitåget gång på gång på gång! Jag visste inte det var så stor marknad, och då var den ändå mindre än vanligt enligt de som brukar vara där.
 
Helgen avslutades med grillning och middag utomhus ihop med grannarna. Det blev fläskkotlett med ungrostade potatis / morötter / lök / rödbetor / färsk oregano och bearinaise och tzatsiki till. Det enda som pluggades på hela helgen var installering och provringning med Skype (jag från vardagsrummet och Tobbe från tv-rummet) eftersom jag idag hade min första redovisning i engelska just över Skype med läraren. Det gick bra :) Nu blir det kaffe och matte i solen.
 
Choklad och presentkort på blommor blir en bra mix i trädgården
 
 
Nya trädgårdsmöblen som Tobbe ritade upp och slog ihop!
 
 
Det är bra med en händig karl!
 
 
Nyslipat och nyoljat

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: